A leggyakrabban előforduló kagylós felverődésből is komoly probléma adódhat, hiszen az is
egy törés, és ha olyan hatás éri az autót vagy a szélvédőt, az is elrepedhet.
A csillag alakú felverődés érthető okokból már ijesztőbbek a laikusok számára is.
Kombinált dupla, akár kombinált tripla, 5-15 cm-es „C” alakú repedés javítása sem okoz
problémát.
Fűtőszálas szélvédőnél a sérüléskor sem, és a javítás közben sem szakad meg a fűtőszál.
A sérülések a javítás után 70-95%-ban tűnnek el, ezt szemrevételezéskor lehet pontosabban megállapítani.
Függ a sérülés méretétől és formájától, és nagyon sokat számít, milyen szinten szennyeződött a törés.
Legjobb megoldás a mielőbbi javítatás, azonban ha erre éppen nincsen lehetőség, érdemes leragasztani
kívülről a tőlünk kapható matricával vagy celluxszal, megakadályozva ezzel az elkoszolódást.
Régi kőfelverődést is lehet javítani, több éves sérülésnél azonban esztétikailag már nem mindig történik csoda.
Repedést leragasztani már nem ajánlott, ugyanis a repedés szinte mindig kifut az üveg széléig, eső közben
a szélről beszivárog a víz, a leragasztás miatt viszont kiszáradni már nem tud!
Főként francia autóknál jellemző eset, a két üveg közé UV szűrős fólia kerül.
Mivel kőfelverődéskor a fóliát levegő éri, ennek hatására a fólia elszíneződik, kifehéredik.
A felverődés a javítás során eltűnik, a szélvédőt nem szükséges cserélni, az elfehéredett
fólia azonban megmarad.
A szélvédőn keletkezett aprónak tűnő törésből teljesen kiszámíthatatlan időben, pillanatok alatt elfuthat egy
repedés, akár a sérülés napján, akár 2 hét, akár 3 hónap, vagy extrém esetben pár év múlva. Érdemes mielőbb javítatni, ezzel szinte teljesen kizárva az elrepedés lehetőségét.
Ha mégsem sikerül napokon belül javítatni, ne tegye ki a szélvédőt és az autót szélsőséges hatásoknak.
- télen ne állítsa a fűtést a szélvédőre,
- télen kerülje az autómosót,
- nyáron ne állítsa a klímát a szélvédőre,
- nyáron ne mossa az autót hideg vízzel, például kútvízzel,
- ne parkoljon féloldalasan útpadkára, árok szélére, mert tekeredik az autó karosszériája, feszítve ezzel a szélvédőt is,
- amíg nincs javítva a sérülés, ne emelje meg járművét autószerelő vagy gumiszerelő.
De mivel sérült szélvédőről beszélünk, bárhol, bármikor, akár álló helyzetben, garázsban parkolva is elrepedhet, ez szerencse kérdése.
Elsősorban a repedés megakadályozása a cél, töredék összegért és időért, mintha a cserét választaná. Az autó műszaki vizsgára alkalmatlan sérült szélvédővel, a vizsga időpontjáig viszont rizikós várni. A harmadik ok a legkevésbé fontos, ez pedig az esztétika.
Autóüveggel dolgozunk, nem ismerjük az autók előéletet, volt-e törve a gépjármű, volt-e cserélve a szélvédő,
milyen minőségű szélvédő került az autóba, rozsdásodik-e a karosszéria pereme az üveg mellett és emiatt alakult-e ki feszültség.
Az autó karosszériája mindamellett más igénybevételnek is ki van téve : autó- és gumiszerelő emelgeti, ha a járdára féloldalasan parkol,
ha kátyúba hajt, mind kihat a szélvédőre is. Az időjárás, a nyári forróság és téli fagyok szintén megviselik az üveget és a rajta történt
javításokat. A szélvédő a kőfelverődés által veszít stabilitásából, és néha elrepednek a javított munkáink, mert az anyag, amelyet
javítunk egy sérült üveg.
Minden esetben a garanciánk kizárólag javításra vonatkozik, a szélvédő cseréjének a megtérítésre nem! A garancia korlátlan ideig érvényes
és akár többszöri utójavítás is lehetséges, de kizárólag addig, míg gazdaságilag értelme van! Keresztbe repedt szélvédőn már csak a csere
a megoldás!